رویه‌های بازگرداندن کالا به نیک آریا تاش

 ابتدا با امور مشتریان نیک آریا تاش با شماره 32373402-031 تماس گرفته و یا مشکل خود را از طریق آدرس پست الکترونیک  Service@TASHCO.NET با ما در میان بگذارید . 

آسودگی خاطر و رضایت مندی مشتریان همواره از الویت‏‌های ما بوده است و نیک آریا تاش در این راستا می‏‌کوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد .

با وجود این ممکن است مشتریان محترم پس از خرید ، با مسایلی روبرو شوند که درچنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. 

اکثر کالاها دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند و بعضی از کالاها مشمول 7 روز مهلت تست و بازگشت کالا نمی‌شوند. برای سایر محصولاتی که نیاز به مهلت تست دارند ، نیک آریا تاش 7 روز  فرصت برای بازگشت درنظر گرفته است . 

خرید اینترنتی هرچند بسیار ساده و سریع است ، اما همواره مشکلاتی از جمله نحوه بسته بندی ، خرابی و مشکلات احتمالی هنگام تحویل کالاها دغدغه هایی را برای کاربران به وجود می آورد. به همین منظور برای اطمینان خاطر مشتریان امکان برگشت کالا را در نظر گرفتیم تا در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی در زمان تحویل کالا یا حتی بعد از آن امکان پیگیری و رفع آن وجود داشته باشد.

  •  لطفا جهت جلوگیری از بروز هرگونه سوء تفاهم احتمالی ، هنگام تحویل کالا، حتما موارد ذیل را رعایت فرمایید :

هنگام تحویل گرفتن ، قبل از بازکردن کالا ، اطلاعات درج شده روی بسته را با دقت مطالعه فرمایید تا با مدلی که شما در سفارش خود انتخاب کرده اید مطابقت داشته باشد. درصورت وجود مغایرت در مواردی از قبیل : مدل ، رنگ ، بسته بندی ، تعداد و گارانتی درج شده در سفارش ، باید از باز کردن بسته بندی خودداری نموده و مغایرت را حداکثر تا ۲۴ ساعت به تیم خدمات مشتریان نیک آریا تاش اطلاع داده تا مشکل شما در سیستم ثبت و هماهنگی های لازم جهت فرستادن کالا به نیک آریا تاش صورت گیرد .

چنانچه بعد از باز کردن بسته بندی ، مشخص گردید کالا دارای معایبی از جمله : شکستگی ، خراشیدگی ، روشن نشدن ( و هر مشکلی که بدون روشن کردن دستگاه قابل تشخیص بوده) باشد ، خریدار موظف است ظرف کمتر از ۲۴ ساعت از زمان تحویل ، با تیم خدمات مشتریان تماس گرفته و مشکل خود را اطلاع دهد و درصورتی که کالای خریداری شده دارای ایراد فنی ، مشکل نرم افزاری باشد ، می بایست ظرف مدت 7 روز از تاریخ تحویل کالا به خدمات مشتریان شرکت ما اطلاع داده شود.

توجه : پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش ، در صورتیکه کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود ، برای مشتری ارسال می‌شود. در صورت امتناع یا خودداری مشتری از  تحویل کالای سالم و بدون ایراد ، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد نیک آریا تاش در واحد خدمات پس از فروش باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت نیک آریا تاش در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسوولیتی نخواهد داشت.

پس از اطلاع مشتری و پیگیری تیم خدمات مشتریان و درصورت تایید کارشناس فنی مبنی بر بازگرداندن کالا ، شما می توانید کالای خود را طبق شرایط ذکر شده در فرآیند بازگشت کالا، بازگردانید. هنگامی که کالای شما به تیم کارشناسی فنی تحویل داده شود ، بررسی صورت گرفته و نتیجه از طرف تیم خدمات مشتریان به شما اعلام می گردد .

  • در این حالت ، با توجه به نوع مشکل کالا ، به یکی از حالت ذیل به شما پاسخ داده خواهد شد :

1-   درصورتی که خرابی ذاتی باشد ، کالای معیوب با کالای سالم جایگزین و برای مشتری ارسال می شود یا درصورت ناموجود بودن ، مبلغ کالا به مشتری عودت داده خواهد شد.

2-   درصورتی که خرابی ذاتی باشد ، کالای معیوب با کالای سالم جایگزین و برای مشتری ارسال می شود یا درصورت ناموجود بودن ، کالای مشابه به مشتری معرفی و در صورت تائید بودن جایگرین شده و تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر ، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر ، نیک آریا تاش تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند تحویل  داده خواهد شد.

3-   درصورتی که خرابی ناشی از استفاده نادرست مشتری باشد ، مورد تایید نیک آریا تاش نبوده و همان کالا مجددا برای مشتری ارسال می گردد در این صورت کلیه هزینه های جابجایی به عهده مشتری می باشد.

4-   اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی ، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و نیک آریا تاش در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتری را می‌پذیرد.

5-   پس از دریافت و پذیرش کالا توسط نیک آریا تاش ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری ، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش ، به طور میانگین 48 ساعت کاری زمان خواهد برد.

6-   کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات ، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و  کالاهای ارائه شده در سایت نیک آریا تاش هستند ، لذا علیرغم تصور آن‌که تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویه‌های تست زمان ‌بر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگی‌های مجاز آن کالا دارد. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا به طور میانگین 48 ساعت کاری در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده ، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.

7-   از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش ، مشخص شود ، اگر نیاز به استرداد وجه باشد ، حداکثر تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.

8-     ملاک ، عمل و اقدام شرکت و نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیک آریا تاش است.

 دلایل مرجوعی کالا شامل موارد زیر میباشد:

1- اگر کالای خریداری شده ، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد

  • اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا 7 روز پس از دریافت کالا ، به نیک آریا تاش اطلاع داده شود.
  • لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان 7 روز مهلت استفاده ، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
  • استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به نیک آریا تاش بازگردانده شود.
  • برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن ، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  • این سرویس استفاده نادرست پس از تحویل کالا ، که شامل مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی ، نصب و راه اندازی ، تنظیمات ، کاربرد غیرمعمول ، نگهداری و استفاده‌ غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل نمی‌شود.

2- اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد

  • وجود مغایرت ، باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا ، به واحد خدمات پس از فروش نیک آریا تاش از طریق تلفن یا ایمیل اطلاع داده شود.
  • اگر مغایرت ، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است ، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه ، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
  • عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا ، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.
  • در صورتیکه امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد ، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
  • در صورتیکه امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد ، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
  • استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به نیک آریا تاش بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن ، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  • این سرویس استفاده نادرست پس از تحویل کالا ، که شامل مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی ، نصب و راه اندازی ، تنظیمات ، کاربرد غیرمعمول ، نگهداری و استفاده‌ غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل نمی‌شود.
  • این سرویس استفاده نادرست پس از تحویل کالا ، که شامل مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی ، نصب و راه اندازی ، تنظیمات ، کاربرد غیرمعمول ، نگهداری و استفاده‌ غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل نمی‌شود.

توجه : کالا دقیقا با همان شرایط ارسال شده باید مرجوع شود ، در صورت بسته بندی نامناسب یا استفاده از دستگاه و باز کردن آن امکان برگشت کالا وجود ندارد.

3- اگر کالای خریداری شده ، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد

  • آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا ، به خدمات پس از فروش نیک آریا تاش از طریق تلفن و ایمیل اطلاع داده شود.
  • لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
  • استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به نیک آریا تاش بازگردانده شود.
  • برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن ، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  • این سرویس استفاده نادرست پس از تحویل کالا ، که شامل مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی ، نصب و راه اندازی ، تنظیمات ، کاربرد غیرمعمول ، نگهداری و استفاده‌ غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل نمی‌شود.

4- اگر مشتری از خرید خود منصرف شود

طبق ضوابط و قوانین شرکت نیک آریا تاش  انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به هیچ کالایی تعلق نمی گیرد.

5- اگر در اثر حمل و نقل ، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد

  • آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا ، به خدمات پس از فروش نیک آریا تاش اطلاع داده شود.
  • با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات ، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و نیک آریا تاش هیچ مسئولیتی را بعهده نمی گیرد.
  • لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
  • استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به نیک آریا تاش بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن ، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  • کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن ، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورتجلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور با خدمات پس از فروش نیک آریا تاش هماهنگ و ارسال شود.
  • در صورتی که آسیب‏‌ ، در لحظه قابل مشاهده باشد ، مشتری می‏‌تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به نیک آریا تاش بازگردانده شود.

  • مشکلات مربوط به حمل و نقل:

تمامی کالاهای ارسالی از نیک آریا تاش با توجه به نوع کالا به طور استاندارد بسته بندی و پس از ارسال کالا مشخصات بارنامه و روش ارسال به کاربر اعلام خواهد شد . پس از این مرحله در صورتیکه کالایی در حمل و نقل آسیب دیده باشد ، مسئولیت این خسارت با شرکت حمل و نقل است و نیک آریا تاش مسئولیتی در قبال کیفیت خدمات رسانی شرکت های حمل و نقل کننده ندارد.

در صورتیکه کالای تحویل گرفته شده ایراد ظاهری دارد مشتری میتواند از قبول آن خودداری کند و مشکل را از طریق شرکت مربوطه پیگیری نماید.

با این حال در صورت بروز هرگونه مشکل مشتری میتواند در کمتر از 24 ساعت کاری موضوع را ترجیحا از طریق ایمیل به همراه عکس به نیک آریا تاش منتقل کند تا مورد پیگیری شود.

تمامی کالاهای ارسالی با ایران پیام بوده و دارای بیمه میباشند.

توجه : در هر حالت برای برگشت کالا  فاکتور آن نیز باید به همراه کالا ارسال شود.

کالای مرجوعی را چطور ارسال کنید :

  • از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش نیک آریا تاش جداً، خودداری کنید.
  • برای ارسال ، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل ، ریموت ، باتری ، دفترچه راهنما ، کارت گارانتی ، قطعات بسته بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.
  • برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن ، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم ، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)
  • فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل را بنویسید. درصورت ارسال با پست پیشتاز ، رسید پستی را نیز به فاکتور منگنه کنید.
  • کلیه مخارج مرجوعی به عهده مشتری می باشد.

 هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد :

  • کلیه مخارج مرجوعی به عهده مشتری می باشد.
  • برای واریز هزینه پست به حساب مشتری ، قبض پستی با مهر شرکت پست باید  همراه کالا  به شرکت نیک آریا تاش ارسال شود.
  • در صورت تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان نیک آریا تاش ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

در صورت خرید از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی بانک سامان ، مبلغ برگشتی به صورت خودکار به حساب مورد استفاده هنگام پرداخت آنلاین، واریز می‌شود.