COVID-19

داده های تحقیقاتی در مورد ویروس کرونا (covid-19 ) در تاش لب (قسمت دوم)

covid-19

این تحقیقات توسط شرکت TFA بزرگترین شرکت تولیدکننده ترمومتر و رطوبت سنج با سابقه 50 ساله منتشر شده و همچنین شرکت نیک آریا تاش به عنوان نماینده رسمی TFA در ایران برخود لازم می داند این اطلاعات را در اختیار مردم شریف ایران قرار دهد.

برای اندازه گیری همزمان دما و رطوبت نسبی به یک دماسنج سنج نیاز خواهید داشت. دستگاه اندازه گیری را در اتاق قرار دهید. بعد از مدتی کوتاه ، دستگاه درصد های مربوطه را به شما می دهد.با دستگاه های TFA همیشه در قسمت امن هستید. سنسورهای دقیق و کیفیت آزمایش شده مقادیر اندازه گیری شده قابل اعتماد را برای شما فراهم می کنند.

 

tashlab.ir tashlab.ir

ترموهیدرومتر دیجیتال مشکی 2601 Moxx تفا

دما و رطوبت سنج دیجیتال
COMFORT CONTROL

ترموهیدرومتر 3060 Klima@Home تفا

9930502601

30.5011

9930306001

همه  این دستگاه ها مانند: ایستگاه های هواشناسی دما ، رطوبت هوا و بسیاری از مقادیر اندازه گیری دیگر را اندازه گیری می کنند. این دستگاه ها همچنین در ایجاد هوای مطلوب داخلی به شما کمک می کنند.

یک مطالعه آماری جدید از چین به این نتیجه رسیده است که درجه حرارت بالاتر و رطوبت هوا ، بیشتر باعث افزایش چشمگیر انتشار ویروس کرونا (covid-19 )  می شود . ²

 

مرحله 2: رطوبت هوا را تنظیم کنید

 مهم است که رطوبت را در داخل خانه افزایش دهید تا خطر انتقال ویروس ها کاهش یابد. مقدار حداقل 50٪ ساختمانها در این زمینه بهینه تلقی می شود.بعلاوه ، هوای مرطوب در محیط داخلی عملکرد دفاعی مجاری هوایی را در افراد سالم بهبود می بخشد. ما به شما ابزار ساده می دهیم تا به طور فعال با ویروس مبارزه کنید.هوای تازه بیشتر باید منجر به کاهش خطرشود، در نتیجه تهویه می تواند خطر ابتلا به ویروس را کاهش دهد. بنابراین ، به نکاتی در مورد چگونگی تهویه مناسب ، توجه کنید. بهبود وضعیت هوای داخلی همچنین این مزیت را دارد که غشاهای مخاطی دهان و بینی خیلی خشک نشود و در نتیجه سیستم ایمنی بدن را در دفاع در برابر ویروس ها تقویت می کنند.

خطر را با رطوبت کاهش دهید

ویروس از شخصی به فرد دیگر عمدتا در ساختمان ها و وسایل حمل و نقل عمومی منتقل می شود. هنگامی که دمای بیرون پایین است ، وسایل حمل و نقل عمومی و فضای داخلی گرمایش مرکزی خود را روشن می کنند. نتیجه این است که معمولاً دمای 20 تا 23 درجه سانتیگراد به همراه ترکیب رطوبت کم  بین  20  تا 40٪ ، این مقادیر دما و رطوبت ، شرایط آب و هوایی ایده آل برای بقای طولانی مدت ویروس کرونا در سطح یا هوا هستند که خطر انتقال از تماس و عفونت قطره ای را افزایش می دهد و این بیانگر این واقعیت است که گسترش در مناطق سردتر در حال حاضر بسیار بیشتر است.

Sources:
1 Hugentobler, W .: Optimal air humidity reduces the risk of corona spreading. Press release Condair Systems GmbH. 02.03.2020.
2 Wang, J. et al: High Temperature and High Humidity Reduce the Transmission of COVID-19. SSRN.

09.03.2020.

نوشته های مشابه